ניצנים 1 לוד
054-7332440
עמוד הבית » כמה עולה ביטוח שיניים
ביטוח בריאות

כמה עולה ביטוח שיניים

חברות הביטוח מציעות כבר שנים רבות לרכוש מהן ביטוח שניים באופן פרטי או קבוצתי. בשנים האחרונות החלו עוד ועוד חברות במשק הישראלי להעניק הטבה לעובדים ולרכוש עבורם ביטוח שיניים קבוצתי משמר או לאפשר לעובדים לרכוש ביטוח שיניים מורחב במחיר משתלם. גם אנשים פרטיים יכולים לרכוש ביטוח שיניים מאחת מחברות הביטוח המציעות זאת אך אז עליהם לשלם לרוב יותר תמורת הפוליסה. המחיר הממוצע לביטוח שיניים נע בין 80 ש"ח ל- 120 ש"ח כאשר ניתן לצרף ילדים תמורת כ- 40 ש"ח לחודש. ביטוח שיניים מכסה טיפולים רבים אך יש להבדיל בין ביטוח שיניים בסיסי הנועד לכסות טיפולים משמרים כמו סתימות, טיפולי שורש וכד', לבין ביטוח שיניים מורחב הכולל ניתוחים כירורגיים, שתלים, טיפולים אורתודנטיים, תותבות ועוד.

התחייבות ארוכה
חברות הביטוח דורשות מכל אדם הרוכש ביטוח שיניים להתחייב לתקופה הנעה בין 3- 6 שנים. ככל שהביטוח רחב ומקיף יותר, לדוגמה ביטוח הכולל טיפולי שיניים משקמים, כך תקופת ההתחייבות עולה. יש לקחת נקודה זו בחשבון כאשר רוכשים ביטוח שיניים ולבדוק את נחיצות הביטוח והאם אכן הביטוח משתלם. אחד היתרונות ברכישת הביטוח היא האפשרות להשתמש בביטוח כמעין תוכנית חיסכון לשעת הצורך, וכך, במקום לעמוד בנטל הוצאות גבוה הכרוך בטיפולי שיניים מורכבים ניתן  להפריש בממוצע כמאה ש"ח מדי חודש ולהפעיל את הביטוח בשעת הצורך.

השתתפות עצמית
כאשר רוכשים ביטוח שיניים יש לשים לב כי הביטוח מצעי תנאים משופרים למבוטחים הפונים לטיפול שיניים אצל רופא שיניים או מרפאת שיניים בהסכם. רופאי שיניים בהסכם עובדים לפי מחירון טיפולי נקוב של חברת הביטוח, מחירון המצורף לפוליסה ומפרט את טיפולי השיניים המכוסים ואת עלותם, ויש הטוענים כי טיפול שיניים אצל רופא בהסכם הוא פחות מקצועי וחומרי הגלם בהם משתמשים פחותים בטיבם. חברות הביטוח מציעות למבוטחים לגשת לטיפול אצל רופא שיניים לפי בחירתם, גם אם אינו כלול בהסכם, אך אז על המבוטח לחשב עלות נוספת של עד 25% ממחיר הטיפול וכן לבדוק את תקרת החבות, כלומר את גובה הפיצוי הנקוב במחירון לפיו פועלת חברת הביטוח. במידה והטיפול אצל רופא שיניים יקר יותר מהמחירון הנקוב בפוליסה הרי על המבוטח להוסיף את ההפרש ולשאת בהוצאה זו.

השוואת סעיפי כיסוי
חברות הביטוח מציעות ביטוחי שיניים שונים לכן חשוב לבצע סקר מקיף בין חברות הביטוח השונות ולבדוק היטב את החלופות. חשוב לבדוק ולהשוות את המחירון לפיו פועלת חברת הביטוח, להשוות את תקופת ההתחייבות, לבדוק האם יש תקופת המתנה (נהוג בעיקר בביטוח שיניים פרטי להמתין 3 חודשים עד לאפשרות להפעיל את הביטוח), ולהשוות את רשימת רופאי השיניים והמרפאות בהסדר. כמו כן יש לבדוק ולהשוות את סעיפי הכיסוי וסוג הטיפולים המכוסה. יש חברות ביטוח המציעות כיסוי לטיפולים משקמים מורכבים כמו שתלים ותותבות בעוד חברות אחרות מציעות רק כיסוי עבור טיפולים משמרים כמו סתימות, טיפולי שורש, עקירות וכד'. ככל שהביטוח רחב יותר כך הוא משתלם יותר.

מעוניינים בהוזלת ביטוח?

השאירו פרטים ואני יחזור אליכם בהקדם