ניצנים 1 לוד
054-7332440
עמוד הבית » חברות ביטוח בריאות
ביטוח בריאות

חברות ביטוח בריאות

לפני למעלה מעשור קבעה המדינה סל שירותי בריאות (סל תרופות) אחיד אותו מחויבות כל קופות החולים להעניק לחבריהן. בנוסף קבעה המדינה כי כל אזרח חייב להשתייך לקופת חולים כלשהי על פי בחירתו. על מנת לקבוע את הרכב סל שירותי הבריאות לקחה המדינה כדוגמה את הסל שהיה נהוג בקופת חולים כללית באותה התקופה ואשר סיפק את הכיסוי המינימאלי מבין קופות החולים השונות.

מאז חלפו לא מעט שנים והרפואה התקדמה והתחדשה. סל שירותי הבריאות התברר עם הזמן כבלתי מספק ונולד הצורך להשלים את שירותי הבריאות הניתנים. הרובד הראשון של השלמת הכיסוי הרפואי נעשה במסגרת קופות החולים השונות המשווקות תוכניות שב"ן (שירותי בריאות נוספים) תמורת תשלום נוסף. תוכניות אלו גם הן נמצאות תחת עינה הבוחנת של המדינה וקיימים לא מעט שירותים שגם השב"ן אינו יכול לספק, ובכלל זה מאות תרופות מאריכות ומצילות חיים שאינן כלולות בסל התרופות של המדינה.

ביטוח בריאות פרטי הוא תחום שנכנס לשוק לאחר שהתברר הצורך הדחוף בו באוכלוסיה. קיימות פוליסות ביטוח בריאות רבות פרטיות, כמו גם תוכניות שב"ן שונות המוצעות על ידי קופות החולים. למען בריאותך ובריאות משפחתך חשוב לבדוק היטב במסגרת רכישת ביטוח בריאות השוואת מחירים בין ההיצע השונה.

כאן באתר תוכל לבדוק ולערוך השוואת מחירים לביטוח בריאות בין ההצעות השונות בשוק.

חברות ביטוח בריאות – רובדי הביטוח

בעת השוואה בין חברות בביטוח בריאות חשוב מאד להקפיד ולשים לב לרבדים השונים של ביטוח הבריאות המוצע:

ביטוח בריאות במסגרת סל שירותי הבריאות הממלכתי – נערך אל מול קופת חולים לפי בחירת המבוטח, זהה בין קופות החולים השונות.

ביטוח בריאות במסגרת שב"ן – נערך אל מול קופות החולים השונות ומהווה נדבך נוסף לשירותי הבריאות המסופקים על ידי קופת החולים. לרב, שירותים אלו מספקים השלמת שירותים רפואיים שונים תוך תשלום דמי השתתפות עצמית על ידי המבוטח (לרב גבוהים) וכןכיסוי חלקי בלבד לניתוחים והשתלות בארץ ובחו"ל. בכל מקרה הם אינם מכסים תרופות מצילות ומאריכות חיים עקב שינוי בחוק שאינו מאפשר לקופות החולים להציע הרחבה זו.

ביטוח בריאות פרטי – ביטוח בריאות פרטי נערך אל מול חברת הביטוח ומספק רובד כיסוי שלישי, מקיף משני הראשונים הן מבחינת הצרכים הרפואיים המכוסים על ידו והן מבחינת אחוזי השתתפות עצמית נמוכים או לא קיימים. כיסוי תרופתי מורחב ניתן לערוך רק דרך ביטוח בריאות פרטי.

חברות ביטוח בריאות – טיפים להשוואה בין שב"נים שונים

קופות החולים השונות מציעות כל אחת שני רבדי כיסוי שונים לשירותי הבריאות הנוספים שהן מציעות. בקופת החולים הכללית השב"נים נקראים כללית מושלם וכללית מושלם עדיף, בקופת חולים מאוחדת הם נקראים מאוחדת עדיף ומאוחדת שיא ובקופת חולים מכבי הם נקראים מכבי מגן כסף ומגן זהב.

כשבאים לעשות השוואת מחירים בין השב"נים השונים רואים כי הדגשים שונים בין קופות החולים השונות. בקופת חולים כללית ישנו דגש מיוחד על טיפולי שיניים, בקופת חולים מאוחדת הדגש הוא על הריון וטיפולי פיריון ובקופת חולים מכבי הדגש הוא על מחלות לב ורפואה מונעת.

יחד עם זאת, חשוב לקרוא את האותיות הקטנות בפוליסה עצמה כדי להבין מה מכסה כל שב"ן. ההבדלים להם יש לשים לב במסגרת השוואת מחירים בביטוח בריאות לגבי השב"נים השונים הם:

גובה הכיסוי – למרות שאופי הכיסויים דומה בין השב"נים השונים, הם נבדלים מאד אחד מהשני בגובה הכיסוי המוצע. לדוגמה, טיפולי פיריון יכוסו במסגרת מאוחדת שיא עד לסכום של 68,000 ש"ח ובמכבי זהב עד לסכום של מעט מעל 11,000 ש"ח.

השתתפות עצמית – נקודה נוספת השונה מאד בין השב"נים השונים הוא בגובה ההשתתפות העצמית. חשוב לקרוא היטב את הסעיפים הרלוונטים ולהבין היטב מה משמעותם.

ותק – קיימים שירותים רבים במסגרת השב"נים השונים הדורשים ותק של עד שנתיים כחבר השב"ן לפני קבלת הזכאות לשירות.

כיסויים – מעבר לעלות עצמה,  קיים גם שוני ממשי בין הכיסויים המוצעים על ידי השבנ"ים השונים ובפרט יש לשים לב לסעיפי טיפולי שיניים, טיפולי אופטיקה, רפואה אלטרנטיבית ושירותים נוספים.

חברות ביטוח בריאות – טיפים להשוואה בין פוליסות ביטוח בריאות פרטי שונות

חברות ביטוח שונות נותנות כיסויים שונים והרחבות שונות, והשוני בין הפוליסות השונות הוא רב ומחייב קריאת כל פוליסה בקפידה.

ביטוח בריאות כלל הוא הביטוח המוביל בכל הקשור לביטוחם של עובדים זרים ותיירים, הדגש בביטוח בריאות מגדל הוא על רפואה מונעת וטיפולים אלטרנטיביים בדומה להיצע אותו מציע ביטוח בריאות הראל.

ברכישת ביטוח בריאות השוואת מחירים יש לשים לב לנקודות הבאות ברכישת ביטוח בריאות פרטי:

גובה הכיסוי – קיימים הבדלים ניכרים בין פוליסות ביטוח בריאות שונות בגובה הכיסוי ומשכו – האם לכל תקופת הביטוח (כל החיים) או לפרק זמן מתחדש.

כיסויים – חברות המספקות ביטוח בריאות פרטי מספקות לרב מגוון חבילות בסיסיות אותן ניתן להרחיב על ידי הוספת נספחים שונים. יש לשים לב שגם החבילה הנבחרת מתאימה לצרכי המבוטח, וגם הנספחים המרחיבים את החבילה מספקים.

 

סייגים – מספר חברות ביטוח מכניסות סייגים למקרי ביטוח שיש לשים אליהם לב – החל בקיום מצבים רפואיים קודמים ועד לעיסוק בספורט או ספורט אתגרי.

תרופות – קיים שוני רב בין פוליסות הביטוח השונות ביחס לתרופות אותן המכוסות בביטוח הן מבחינת גובה הכיסוי ואופן הכיסוי (אחוז ממחיר התרופה או עלות קבועה לחודש או למרשם), והן מבחינת התרופות עצמן – היכן הן מאושרות לשימוש.

באתר ניתן לקבל פרטים נוספים שיסייעו לכם לבצע השוואת מחירי ביטוח בריאות וכן סקירת ביטוחים ושב"נים נפוצים המוצעים כיום.

מעוניינים בהוזלת ביטוח?

השאירו פרטים ואני יחזור אליכם בהקדם